Gostei muito desses concurso e das etiquetas conceito apresentadas:
The design concept above, by San Francisco-based Renee Walker, recently won Rethink the Food Label, a competition that asked designers to make the health info on packaged goods easier to understand. Mounted by the UC Berkeley j-school’s News21 program and Good magazine -- with powerhouse jurors, including “liberal foodie intellectual” Michael Pollan and anti-sugar crusader Robert Lustig -- the contest isn’t part of any official push to revamp packaging but could serve up a heaping of inspiration to the FDA, which is in the process of revising the national nutrition label. “[T]he Berkeley project has generated dozens of new ideas that are likely to be considered by the United States Food and Drug Administration,” the New York Times reported last week. (tradução parcial)
Confiram algumas imagens (todas trabalho de
ReneeWalker):
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Note o cuidado com a indicação do que é relevante a saúde. |
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Todas as informações claramente apresentadas. |
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Para novos adotantes, a visibilidade na gondola é incrível. |
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A cores podem ser usada em complemento ao design do produto, reforçando sua imagem onde o consumidor focará a atenção. |
Fonte
Fastcodesign.
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